onsdag 3 december 2008

Luang Prabang to Vientiane










Vi tog en speedboat till Luang Prabang och jag kommer aldrig i hela mitt liv gora om det, det va de laskigaste nagonsin, de tog 7 h. Trodde jag skulle ramla ur och do, tydligen har de varit en del dottsfall pga dom batarna om man ens kan kalla de en bat,
iaf vi kom till Luang prabang med vara nya vanner Canadensarna Shawn och Jason vi stannade 2 natter och enadagaen bada vid vattenfallet det var sa underbart, sen tog vi natt bussen darifran till Vientiane kanske va den ackligaste bussen nagonsin men va fan den skonaste resan nagonsin, tog 12 h men kandes som kanske 3h max.
Nu har vi precis fatt ett rum har och ska fixa vart visum till Vietnamn sa vi kan dra vidare om nagra dar till dar det ar lite varmare, Vill till havet nu!

Maste ga killarna star och stampar utanfor har nu. Puss








1 kommentar:

Tinka sa...

Än en gång skriver jag ett inlägg. Hoppas jag lyckas den här gången....
Det är så roligt att kunna följa dina äventyr här på nätet. Bada i Vattenfall! Låter häftigt. Hoppas du får en spännande fortsättning. Ja, inte så läskig som den öppna båten. Det behöver ju inte vara döds-farligt. Massor av kramar hemifrån. Din mamma.